Het verhaal achter CavaTaria
Mijn ultieme droom: Cavataria
Bij Day Foodbar in Amstelveen is beleving al een belangrijke pijler. Mijn nieuwe restaurant in Amsterdam gaat daarin nog een stap verder.
Samen met vormgever Sigrid Bliekendaal en marketing mafketel Hans Breuker brainstormde ik over mijn idee om handen en voeten te geven. De ingrediënten waren de Spaanse keuken, mijzelf en de geweldige plek op de Cornelis Krusemanstraat. Met de prachtige glas in lood ramen die rondom het restaurant zitten hebben we een unieke sfeer, dat inspireerde ons en we kwamen op de Holy Grail of Spanish Food. Later ingekort tot: Holy Spanish Food.
Spanje kent een immense religieuze traditie en het glas in lood dat reeds 100 jaar in het pand zit is zo mooi dat het in een kerk zou kunnen zitten. Van een vriend kreeg ik een oude kerkbank, met deze ingrediënten zijn we gaan bouwen. Ik ben dol op goede Cava. Deze heerlijke bubbelwijn is helaas nog redelijk onbekend. Leuk om daar mee te werken. Cavataria, Holy Spanish Food was geboren.
Het restaurant voelt als onze kerk waar we de cava en het eerlijke Spaanse eten ‘aanbidden’. We hebben een Cava kapel en de grootste variatie cava’s die je maar kunt bedenken. Maar een misdienaar ben ik al lang niet meer. De zeven zonden krijgen natuurlijk een flink aandeel in de filosofie, de aankleding, de kaart en de inrichting. De biechtstoel die prominent in het interieur staat geeft onze gasten de mogelijkheid zich te verlossen van de zonden.
En el nombre del cava, la santa comida y la fiesta eterna. Amén. (In naam van de cava, het samen zijn en het eeuwige feest. Amen.)
De kaart is een viering van het geweldige eten waarbij elk gerecht je terugvoert naar je laatste Spaanse vakantie….een selectie fantastische tapas, verrassend, lekker en van topkwaliteit. Daarnaast hebben we een uitgebreid assortiment raciones, kleine gerechtjes om te delen in vlees, vis en veel groente. In combinatie met een breed assortiment Cava’s, Spaanse bieren, wijnen en heerlijke cocktails op basis van Spaanse dranken vullen de tafel als een waar feest.
Het heilige concept voeren we helemaal door in de aankleding, de marketing en de kaart. Sterker, als je nu afdaalt naar de toiletten kom je in een bizar scenario van een duivels karakter geschilderd op de muren en in de toiletten. The Stairway to hell, leest het langs de trap. We willen een totaalbeleving maken van het dineren bij CavaTaria, een unieke avond die je niet eerder kende.